Zoete waarschuwing

Dit item over Design is geschreven door Jessica van de Pasch — Deel via

Soms valt ineens het kwartje. Of liever, het suikerklontje. Ik zag dit lepeltje en het leek wel of het voor mij uitgevonden is. Sinds jaar en dag gebruik ik suiker in mijn koffie, terwijl ik ergens wel weet dat het beter is om daarmee te stoppen. De Skull Spoon kan mij misschien bij helpen!Stijlmagazine-hunderdmillion-skullspoon.2Deze speciale lepel is een idee van Hundred Million. Dit designbureau uit de Londen weigert zich af te stemmen op een bepaald gebied, of te definiëren door een bepaalde stijl. Zij geloven dat dit de vrijheid en de ruimte geeft om echt iets origineels te creëren.Stijlmagazine-hunderdmillion-skullspoon.6

Het doel van Hundred Million is honderd miljoen problemen in de wereld op te lossen. Van iets simpels (de beste manier bedenken om een bierflesje te openen) tot ingewikkeld (wereldvrede). En dat alles met de specifieke Hundred Million aanpak: een vleugje rock & roll en passie.

Het probleem: suiker is niet goed voor je
De ontwerpers zijn aan de slag gegaan en maakten de Skull Spoon, om je er even aan te herinneren dat je suiker misschien beter kunt laten staan. Zes maanden hebben ze aan de juiste  verhoudingen gewerkt! En hun grootste uitdaging was de productiemethode. Dat is ze echter gelukt via Kickstarter. Binnen een maand hadden ze het bedrag bij elkaar, dus ze kunnen de lepels nu op grotere schaal gaan produceren.

Ik heb die van mij alvast besteld.
Stijlmagazine-hunderdmillion-skullspoon.7Stijlmagazine-hunderdmillion-skull-spoon.1Stijlmagazine-hunderdmillion-skullspoon.8Stijlmagazine-hunderdmillion-skullspoon.5